Wij zijn ondersteunend met vooruitstrevende accessoire merken binnen de Transportsector. Wij streven met praktische en fascinerende oplossingen voor nog meer comfort,veiligheid en duurzaamheid. De opdrachten komen wij bij u op locatie uitvoeren, daarnaast werken wij projectmatig in opdracht van de leverancier of fabrikant.
Ons internationale team inbouwmonteurs is op elke gewenste locatie inzetbaar binnen Europa!
Bekijk hieronder een selectie van de door ons uitgevoerde projecten binnen de transport sector.
In samenspraak met bedrijfswagendealer Harbers Trucks & Bas Trucks hebben wij een Volvo FH2021 met Drimote-systeem, voorzien van een 270 graden camerasysteem (camera voor, links & rechts). Via het camerasysteem kan de machinist op de mobiele kraan zie wat er voor de vrachtwagen gebeurd. Wanneer de chauffeur de vrachtwagen gaat besturen, kan hij de 270 AVM-Kit gebruiken om de dode hoek te zien via de 10 inch-monitor. Een recorder met harde schijf zorgt voor de beeldopnames.
Functies:
Om de chauffeur een helpende hand te bieden tijdens het manoeuvreren in bijvoorbeeld de binnenstad hebben wij een camerasysteem gemonteerd met weergave op een hoge resolutie beeldscherm in de cabine.
Hiermee heeft de chauffeur van dit voertuig altijd een overzicht wat zich rondom de vrachtwagen afspeelt. Op een knipperlicht-trigger worden de beelden automatisch omgeschakeld in de geselecteerde richting.
Met vier camera’s en een beeldinterface worden de individuele beelden samengesteld tot één videobeeld waarbij alle objecten die dicht bij de wagen staan in beeld komen. Een naadloos werkend systeem waar voor installatie ruime ervaring en kunde nodig is.
Voor diverse transporteurs hebben wij op locatie een direct vision standard set in mogen bouwen. De set bestaande uit een aantal dodehoek parkeersensoren en een dode hoek camera met HD scherm dienen vanaf 1 maart 2021 op zwaardere voertuigen boven de 12 ton gemonteerd te zijn.
Zodra de DVS set gemonteerd is kan een veiligheidsvergunning aangevraagd worden om in London te kunnen rijden zonder bekeuring te ontvangen. De eis geldt voor geheel Groot-Londen, 24-uur per dag, 7 dagen per week en voor alle zware voertuigen, zowel uit het Verenigd Koninkrijk als daarbuiten.
Dit alles om de dodehoek voor de chauffeur beter in kaart te brengen en ongelukken te voorkomen.