In opdracht hebben wij ontwikkeld en geplaats op locatie een gebruiksvriendelijke en tevens weerbestendige RVS ophangbeugel, voor het veilig ophangen van de laadstekker.
Wij hebben verschillende bussen van vervoersmaatschappij Qbuzz voorzien van camera's en monitoren. Van VDL en Ebusco modellen zijn de spiegels vervangen voor camera's. Geoptimaliseerd zicht voor meer comfort en veiligheid voor de chauffeur.
Zie ook deze VIDEO!
In opdracht van OV bedrijf Qbuzz hebben wij de pensioen bus mogen opbouwen. Elkaar ontmoeten in een gezellige omgeving, een koffie bar als middelpunt. Werkruimtes met wifi- en airco met op hoogte verstelbare tafels zijn gemonteerd. Stroom, licht -en glasplan is compleet naar wens gerealiseerd.
Bent u benieuwd hoe de Pensioenbus zo mooi bestickerd is geworden? Dat ziet u hier: https://youtu.be/qNEdqDh2J8o
Vanwege het hoge brandstofverbruik is het voor bedrijven in de OV sectoren van groot belang om zo efficiënt mogelijk te werken. De gehele vloot van Qbuzz Utrecht hebben wij een upgrade gegeven. Hard- en software hebben wij aangepast.
www.zwinq.com
In samenspraak met Ebusco en Stoneridge Orlaco mochten wij de camera's en monitoren ombouw op de stadsbussen van Connexxion. in de nachtelijke uren hebben wij het project op verschillende locaties succesvol uitgevoerd.
Modificeren en isoleren van de front laadklep. Deze dient optimaal bescherming te bieden aan het oplaadinstrument achter de klep.
Het updaten en aanpassingen uitvoeren aan de werking van de Thermoking.
GVB maakt zich klaar voor de toekomst als het gaat om de introductie van nieuwe betaalmiddelen in het OV. De Thales kaartlezers in alle bussen en trams van de vervoerder worden vervangen door exemplaren die geschikt zijn voor reizen met barcode, smartphone, bankpas en creditcard.
Het is toch geweldig om te mogen werken op prachtige locaties in de avond -en nachtelijke uren. Bedankt weer voor de opdracht Ebusco!
Voor onze opdrachtgever Qbuzz hebben wij een speciaal laadstation cover + laadkabel houder ontwikkeld.
Met de focus op duurzaamheid en de wens om de bestaande laadstations goed te beschermen tegen de diverse weerinvloeden, maar ook het geheel een fraai esthetisch aanzien te geven tijdens het laden en stallen van de elektrische bussen.
Daarbij is speciale aandacht uitgegaan naar het reduceren van het geluid die de laadstations genereren tijdens het laadmoment , en aandacht voor het ventileren en afvoeren warme lucht wat bijdraagt aan de langere levensduur. De belangrijkste onderdelen zoals laadkabel, bedieningspaneel en noodstop zijn nog steeds goed bereikbaar voor de chauffeurs.
Geheel is uitgevoerd in rvs en grotendeels gepoedercoat in de gewenste RAL kleur.
Voor verschillende opdrachtgevers werken wij binnen Europa. Dagelijks worden betalings-, beveiliging-, communicatie- en reizigersinformatiesystemen gemonteerd door onze ervaren monteurs in trams, metro’s, en bussen. Wij monteren projectmatig, in opdracht van de leverancier of fabrikant, alle gewenste hardware op de gewenste locaties. De installaties kunnen zowel overdag als 's avonds of 's nachts plaatsvinden. De veiligheid van de reizigers en onze medewerkers staan tijdens en na de montage altijd voorop. Al onze monteurs zijn in het bezit van een VCA-certificaat, NEN en VOG.
Voor onze opdrachtgever hebben we een rvs cover ontwikkeld, die over de bestaande stopknoppen in de diverse bussen geplaatst kunnen worden.
Een aantal stopknoppen zitten ter hoogte van de knie gemonteerd, waarbij het onbedoeld mogelijk is deze in te drukken met de knie. Hierdoor moet de chauffeur regelmatig voor niets stoppen en de route niet efficiënt uitvoeren.
Om dit te voorkomen is de cover zo ontwikkeld dat de stopknop zonder aanpassingen aan de positie van de knop zelf, er overheen geplaats word. Geheel vlak en kopse kanten afgedopt en stopknop nog steeds optimaal bereikbaar is.
Voor een betere veilige en ergonomische werkomgeving van de chauffeur, zijn er in diverse bussen op maat gemaakt aanpassingen gerealiseerd.
Na een wensen inventarisatie gemaakt te hebben met de opdrachtgever, zijn we erin geslaagd een prettige werkomgeving voor de chauffeurs te creëren.
De aanpassingen die gedaan zijn in de cabine zijn o.a.: plaatsing van deuren, voorzien van kuchschermen , integratie van OV betaalautomaat in het dashboard en looproute signing.
Reizigers kunnen binnenkort weer voorin de bus of tram instappen. De bestuurdersplaats wordt voorzien van een kuchscherm, dat bestuurders beter beschermt tegen het coronavirus.
Dat maakte OV-NL bekend, op basis van onderzoek door TNO. De branchevereniging vroeg het onderzoeksinstituut onderzoek te doen naar het effect van kuchschermen. Daaruit blijkt dat kuchschermen de verspreiding van grote druppels via hoesten en niezen minimaliseren. Voor de chauffeur/bestuurder neemt daarnaast ook het risico op blootstelling via de kleine zwevende druppelkernen (aerosolen) aantoonbaar af ten opzichte van de huidige situatie met een gesloten voordeur.
Met vervoersbedrijven en een grote busproducent heeft Steinfort glas kuchschermen van veiligheidsglas ontwikkeld voor bus en tram....
Een intensieve periode waar constructieve samenwerking en lange termijn oplossingen die zowel de reiziger als chauffeur/bestuurder dienen centraal stonden. Zo gebruiken zei anti-reflecterend veiligheidsglas conform ECE RP43 voor het comfort van de chauffeur en bestuurder. Voor bepaalde series hebben wij tevens de ruit achter de chauffeur voorzien van glasfolie.
Vanaf het begin van de COVID-19 zijn wij gestart met het produceren, leveren en monteren en van allerlei soorten scheidingsschermen voor verschillende voertuigen. Met ruime ervaring in bevestiging zijn wij montage partner van Steinfort Glas.
Hierbij een overzicht van werkzaamheden welke wij uitvoeren tbv een schoon, heel en veilig bus stalling
Het leveren en plaatsen van vangrails op maat. Daarnaast verzorgen wij maatwerk aluminium traanplaat opvangbakken.